Naozaj sa musím usmievať nad častým názorom poniektorých divákov z môjho okolia, že Outlaw King je vlastne akoby pokračovaním megaúspešného Statočného srdca (1995). Je veľa dôvodov, prečo to tak nie je, avšak za všetky stačí uviesť len jeden. Kráľ Eduard I. v Statočnom srdci melodramaticky zomiera súčasne s Williamom Wallaceom, v tomto filme si však veselo vykračuje, akoby sa nič nestalo, pričom nad kúskami tela zmieneného buriča proti anglickej korune tu ľudia ronia slzy. Takže o nejakom pokračovaní Statočného srdca nemôže byť ani reči.
Keď sa naplní najhoršia predtucha (The Haunting of Hill House, Netflix, 2018)
Netflix už dlhšie patrí k produkčnej špičke, no týmto počinom opäť raz posunul hranice dokonalosti o kúsok ďalej. Je pre mňa prekvapením, že práve Mike Flanagan (Absentia, Oculus, Zlo nikdy nespí...), ktorého tvorbu som doposiaľ veľmi v obľube nemal, dokázal vytvoriť niečo takto kompaktné, zaujímavé a dychberúce. Samozrejme, jeho predchádzajúce projekty nepatrili k tým najhorším, ale nikdy ma nedokázali nadchnúť a obrazne povedané prinútiť nadskočiť na stoličke. Len pre zaujímavosť, Stephen King na svojom Twitteri napísal, že tento seriál má veľmi blízko ku geniálnemu dielu.
Ste po krk v s...vrabe? Volajte Saula Goodmana! (505) 503-4455 (Better Call Saul, 2015-2019, Netflix)
Keď v roku 2008 vtrhol na televízne obrazovky seriál Perníkový tatko (vtipne preložené z originálu Breaking Bad), duo tvorcov Vince Gilligan a Peter Gould redefinovalo všetky možné i nemožné rebríčky najlepších seriálov histórie.
Svet, ktorému vládnu vlci (Hold the Dark, Netflix, 2018)
Drsnota pre chlapov. Všade, kam sa pozrieš, len temnota a zima, čo zalieza až do špiku kostí... Niečo takéto som si pomyslel, keď som si pustil trailer. Od režiséra Jeremyho Saulniera by som ani nič iné nečakal. Jeho indie filmy Blue Ruin (2013) a Green Room (2015) poriadne zamávali nejedným divákom – plné násilia a nekompromisnej brutality zabalenej do zvláštnej atmosféry. Rozhodne sa teda nejedná o nič, čo by nadchlo klasického mainstreamového diváka. V podobnom duchu sa nesie aj jeho najnovší filmový prírastok – Hold the Dark. Nie je preto žiadne prekvapenie, že po projekte chňapol streamovací gigant Netflix, známy svojim prísnym výberom scenárov.
Minulosť ťa aj tak doženie (Castle Rock, HBO, 2018)
Pred odvysielaním prvej časti toho divák o tomto seriáli veľa nevedel. V ušiach ľudí rezonovalo hlavne jedno meno – Stephen King. To je samozrejme samo o sebe značka, ktorá stojí za pozornosť, avšak z minulosti vieme, že nie vždy bola Kingova knižná predloha spojená i s filmovým úspechom u divákov. Niektoré adaptácie sa vydarili viac, niektoré zase menej. V prípade seriálu Castle Rock sa na scenári podieľal King osobne a musím uznať, že filmové spracovanie je jedným z najlepších, aké som mal z tohto súdka možnosť vidieť.
Krajina, kde všetko zmrzne až do morku kostí (The Terror, AMC, 2018)
Seriálový projekt The Terror zastrešuje americká káblová televízia AMC, pričom réžiu si vzali na starosť traja páni - Edward Berger, Tim Mielants a Sergio Mimica-Gezzan, z ktorých prvý menovaný má na svedomí aj tohtoročné seriálové prekvapenie Patrick Melrose. Točilo sa aj celkom neďaleko od nás na chorvátskom ostrove Pag, kde natáčanie seriálu trvalo od 3. apríla 2017 do 29. apríla 2017. Možno aj kvôli tomu, že tu tvorcovia dokázali využiť štedrý chorvátsky grantový program, na základe ktorého sa im vrátilo až 20 percent z celkových finančných nákladov.
Keď rodičia ničia život svojim deťom (Patrick Melrose, HBO, 2018)
Keď pred pár rokmi Benedict Cumberbatch v rozhovore povedal, že by si rád zahral literárnu postavu Patricka Melrosea, asi ho nenapadlo, že sa mu táto túžba onedlho aj splní. Bolo vidno, ako sa tento herec do postavy vžil, pričom aj v najjemnejších detailoch dokázal divákovi sprostredkovať všetky duševné stavy, cez ktoré obyčajne prechádza schizoidný, drogovo závislý alkoholik. Podľa môjho názoru ide jednoznačne o jeden z vrcholov jeho hereckej kariéry.
Vrah, ktorý sa stal takmer rovnako slávnym ako Jack Rozparovač (The Alienist, Netflix, 2018)
Televízia TNT už dlhšie pred premiérou neskrývala vysoké očakávania a od seriálu The Alienist si veľa sľubovala. Musím uznať, že právom. Jedným z dôkazov, že ide o kvalitu, môže byť i fakt, že po vysielacích právach siahol aj streamovací gigant Netflix, ktorý zase len tak hocikam svoje peniaze neinvestuje.
Tragická udalosť, na ktorú by sa nemalo zabudnúť (Waco, Paramount Network, 2018)
Blázniví, ale neškodní. Chceli si len tak žiť, sami pre seba, nikoho neotravovali, nikomu neubližovali. Niekto to však videl inak a na ľudskú hlúposť žiaľ neexistuje žiaden liek...
Má čarovný prútik, ale Harry Potter to nie je (Bright, Netflix, 2017)
Spoločnosť Netflix sa v poslednom čase snaží veľmi presadiť s vlastnou produkciou. Niekedy jej to vyjde, inokedy zase menej. Tentoraz ide skôr o ten druhý prípad. Pritom s rozpočtom 90 miliónov dolárov predstavuje tento film doteraz najdrahší projekt od Netflixu a zároveň ide aj o prvý film na pokračovanie. Dohoda o druhej časti bola totiž podpísaná ešte pred zverejnením tej prvej. Len pre zaujímavosť, iba scenárista Max Landis si za svoj scenár odniesol tučný profit tri a pol milióna dolárov. Avšak paradoxne práve ten sa mi zdal najväčšou slabinou celého filmu.
Ďalšie články...
- Ve službách Jakuzy (The Outsider, Netflix, 2018)
- Existuje pevne určený osud, alebo máme svoju budúcnosť vo svojich rukách? (Dark, Netflix, 2017)
- Kontakt s vesmírem (Anihilace, Netflix, 2018)
- Keď vojna daruje nový a ľudskejší pohľad na svet (Mudbound, Netflix, 2017)
- Hřebejk je i seriálový "bejk" (Až po uši 2, HBO, 2017)