Naozaj sa musím usmievať nad častým názorom poniektorých divákov z môjho okolia, že Outlaw King je vlastne akoby pokračovaním megaúspešného Statočného srdca (1995). Je veľa dôvodov, prečo to tak nie je, avšak za všetky stačí uviesť len jeden. Kráľ Eduard I. v Statočnom srdci melodramaticky zomiera súčasne s Williamom Wallaceom, v tomto filme si však veselo vykračuje, akoby sa nič nestalo, pričom nad kúskami tela zmieneného buriča proti anglickej korune tu ľudia ronia slzy. Takže o nejakom pokračovaní Statočného srdca nemôže byť ani reči.
Přes pustinu vstříc pomstě (Smrtelné stroje, 2018)
Knižní dobrodružná série pro mladistvé s názvem Kroniky hladových měst se těší především v zahraničí slušné popularitě. Před lety pak vyšla tahle série i u nás a nyní do kin vstupuje její filmová adaptace, na kterou z pozice producenta a scénáristy dohlížel Peter Jackson, který projekt začal připravovat už v roce 2009. Od této novinky se tedy čekaly velké věci. Dokázal ovšem film v režii debutanta Christiana Riverse zaujmout?
Vražedný šmejd z iného vesmíru pristál na Zemi (Predátor: Evolúcia, 2018)
Predátor: Evolúcia alebo ako potopiť 30 rokov budovanú vesmírnu ságu o druhom najznámejšom xenomorphovi v 108 minútach. Keby bol vesmír človek sledujúci najnovší zárez do predátorského univerza, hlboko by zaplakal a vyronil nejakú novú čiernu dieru. Rok 2017, Ridley Scott kolosálne sfušoval ságu o Votrelcovi tragicky vtipným Covenantom (ten oplýva nechcene groteskne vtipnými scénami, ako sú pošmyknutia sa na krvi, odstrelenie lode brokovnicou, flauta či záverečné poletovanie a mišmaš s účesom). Rok 2018, Shane Black, ktorý v prvom Predátorovi stihol pred smrťou zo seba vypotiť vtip o veľkej vagíne, sa chopil réžie po Nimródovi Antalovi. A opäť zo seba vyprodukoval namiesto filmu slušne povedané vtip o veľkej vagíne. Ha! Teraz aspoň fanúšikovia ocenia jeho Predátorov (2010). Ono teraz mu vlastne budem krivdiť, lebo Shane od Kiss Kiss Bang Bang (2005) nenatočil dobrý film a i úvodné trailery vyzerali slabšie ako reklama na prací prášok. Takže vlastne očakávať niečo od filmu, ktorý sa od začiatku prezentoval ako béčková sr...anda, bolo krajne naivné. Nádej zomiera posledná, v tomto prípade to však neplatí, a tak som schladil vaše očakávania rovno v úvode, a zároveň ušporil vzácny čas, ktorý môžete namiesto sledovania tohto filmu stráviť rozumnejšie. Napríklad dvojhodinovým pozeraním do krbu na horiaci oheň alebo na mŕtvu mumifikovanú muchu na okne.
Muži, ktorí nenávidia kvalitný scenár (Dievča v pavúčej sieti, 2018)
Až do posledného dňa novinárskej predpremiéry som sa tešil na druhý diel trilógie Millenium spisovateľa Stiega Larssona (ktorý sa úspechu svojej geniálnej ságy ani nedožil). K takýmto omylom dochádza, keď očami len rýchlo prebehnete názov filmu, ktorého predlohu však vlastne napísal iný autor ako Larsson a nenadväzuje na jeho trilógiu. Film Muži, ktorí nenávidia ženy podľa prvej knihy z trilógie zrežíroval legendárny David Fincher pred siedmimi rokmi a išlo o skvelý temný krimi triler, kde výborne zopakoval svoje kvality, ktoré ukázal v Sedem či Zodiacovi. Medzičasom som stihol prečítať celú trilógiu (naozaj odporúčam, je to knihozážitok par excellence) i pozrieť si švédsku sfilmovanú trilógiu vrátane seriálu Millenium (prvý diel je tiež super, zvyšné dva slušne povedané obskurné). Osobne som presvedčený, že ďalšie dva diely trilógie sú pre svoju prepracovanosť nesfilmovateľné a preto som vlastne i rád, že Dievča v pavúčej sieti napísal úplne iný autor (David Lagencratz) a stojí úplne mimo celej série. A i vy urobíte najlepšie, ak zabudnete na Millenium, Rooney Maru i Davida Finchera a budete vnímať Dievča ako samostatný temný krimi triler, ktorý má bližšie k Bondovi ako vízii Stiega Larssona.
Keď sa naplní najhoršia predtucha (The Haunting of Hill House, Netflix, 2018)
Netflix už dlhšie patrí k produkčnej špičke, no týmto počinom opäť raz posunul hranice dokonalosti o kúsok ďalej. Je pre mňa prekvapením, že práve Mike Flanagan (Absentia, Oculus, Zlo nikdy nespí...), ktorého tvorbu som doposiaľ veľmi v obľube nemal, dokázal vytvoriť niečo takto kompaktné, zaujímavé a dychberúce. Samozrejme, jeho predchádzajúce projekty nepatrili k tým najhorším, ale nikdy ma nedokázali nadchnúť a obrazne povedané prinútiť nadskočiť na stoličke. Len pre zaujímavosť, Stephen King na svojom Twitteri napísal, že tento seriál má veľmi blízko ku geniálnemu dielu.
O tom, ako sa pes stal najlepším priateľom človeka (Náčelník, 2018)
Konečne sme sa dočkali. Od vydania prvého traileru totiž uplynul viac ako rok, kým sa film Náčelník dostal aj do kín. Zaujímavosťou je, že režisér Albert Hughes ešte nikdy predtým nenatočil film, ktorý by nemal rating R, v tomto prípade tak ide o výnimku a príklon ku komerčne najosvedčenejšiemu formátu PG-13. Z tohto pohľadu išlo určite o dobrý ťah, pretože čo sa týka dejovej linky, prípadné násilnosti alebo drsné scény mi tu vôbec nechýbali. Skôr by mohli narúšať príjemné vyznenie a pohodu, ktorú som pri sledovaní pociťoval.
Ste po krk v s...vrabe? Volajte Saula Goodmana! (505) 503-4455 (Better Call Saul, 2015-2019, Netflix)
Keď v roku 2008 vtrhol na televízne obrazovky seriál Perníkový tatko (vtipne preložené z originálu Breaking Bad), duo tvorcov Vince Gilligan a Peter Gould redefinovalo všetky možné i nemožné rebríčky najlepších seriálov histórie.
Keď narazíme na toho nepravého (Bad Samaritan, 2018)
Dean Devlin je bez debaty výborným producentom. Jeho filmy Hviezdna brána (1994), Deň nezávislosti (1996) alebo Patriot (2000) si určite všetci veľmi dobre pamätáme. Čo sa však týka Devlina na režisérskej stoličke, tak tam som mierne v rozpakoch. Doposiaľ jediný režisérsky počin tohto autora, Geostorm (2017), ma veľmi nepresvedčil. Jeho najnovší prírastok Bad Samaritan však naznačuje, že aj v pozícii režiséra by snáď mohol v budúcnosti excelovať. Alebo aspoň nadchnúť široké divácke obecenstvo.
Známy režisér JURAJ JAKUBISKO pripravuje návrat kultovej PERINBABY!
Známy režisér JURAJ JAKUBISKO pripravuje návrat kultovej PERINBABY v spolupráci s TV JOJ, ktorú do slovenských kín prinesie distribučná spoločnosť BONTONFILM.
Po sexe a veľkom p...ive! (Po čom muži túžia, 2018)
Kedysi dávno, keď ešte Mel Gibson nemal antisemitské náražky a problémy s alkoholom za volantom, zažiaril v komédii Po čom ženy túžia (2000). A keďže ževraj už všetko na svete bolo vymyslené, prichádza na záchranu českej kinematografie kopírovanie známych hollywoodskych (dnes už v podstate) klasík.
Ďalšie články...
- James Bond zosadený z trónu najlepšieho agenta sveta! (Mission: Impossible - Fallout, 2018)
- Svet, ktorému vládnu vlci (Hold the Dark, Netflix, 2018)
- Ako dopadlo filmové spracovanie života legendárneho Freddieho Mercuryho? (Bohemian Rhapsody, 2018)
- Hop, hop... Maj sa na pozore, mrkvička (Králik Peter, 2018)
- Minulosť ťa aj tak doženie (Castle Rock, HBO, 2018)