Pôvodne som nechcel o nových Star Wars písať ani mäkkého Jodu, ale po lavíne hejtov v tuzemských i zahraničných diskusiách mi to nedá. Plánoval som tento diel vynechať úplne, ale kontrovezia ma nalákala. Na film som išiel deň pred Vianocami za vlastné peniažky s tým, že nejako tých obludných 150 minút prezívam. Nie som nejaký obrovský fanúšik univerza a táto recenzia bude čisto z pohľadu klasického kritického diváka. Stará trilógia je samozrejme skvelá, i keď som ju nevidel 397 krát. Nová spätná trilógia ma až na Pomstu Sithov vôbec nebavila a prišla mi zbytočná. Abramsova Sila sa prebúdza sa mi páčila, bol to kvalitný remake Novej nádeje a prekvapila ma, lebo inak filmy a seriály od J.J. Abramsa z duše neznášam. Rogue One mal skvelý nápad a odvážny koniec, ale natočil ju Gareth Edwards, ktorého réžia mi príde extrémne nudná. Takže očakávania od nového dielu boli u mňa nulové.
Keď sa láska zmení na nenávisť (Bez lásky, 2017)
„Strata lásky v partnerskom vzťahu je jednou z najsmutnejších vecí na tomto svete.“ Žiaľ, súčasný trend modernej ľudskej spoločnosti dáva čoraz väčší priestor na to, aby sa tento výrok týkal stále väčšieho počtu párov. A keď sa láska zmení na nenávisť, tak to je už vôbec to najhoršie. Z tohto pohľadu je možné najnovší prírastok renomovaného ruského režiséra Andreja Zvjaginceva považovať za akýsi protiklad ku filmu Láska od rakúskeho režiséra Michaela Hanekeho, ktorý naopak umožňuje divákovi filmovo precítiť skutočnú podobu a hĺbku partnerskej lásky.
Pomsta chutí najlepšie servírovaná za studena (Punisher, Netflix, 2017)
Zabudnite na priemerný film Kat z roku 2004. Srdcia divákov si Punisher podmanil až brutálným kopancom a drsným vpádom v rozbehnutej druhej sérii Daredevila. Uchmatol si ju pre seba a kvalitatívne vytiahol na úplny seriálový piedestál. Áno, z textu je jasné, že i ja som bol unesený. Netflix na základe ohlasov na postavu Franka Castlea ohlásil jeho vlastnú sériu a srdcia divákov zaplesali nadšením. Už z traileru som očakával ultimátnu testosterónovú pecku a dostali sme ju. Ale teraz vás vystraším. Mám zopár vážných výčitiek, ale to pekne postupne v recenzii.
Keď už nie je čo stratiť (Brawl In Cell Block 99, 2017)
Najnovší prírastok od režiséra Krvavého tomahavku sa dá pokojne označiť nálepkou artový grindhouse, ktorý si navyše vyžadoval aj pomerne náročnú telesnú prípravu herca v hlavnej úlohe (Vince Vaughn). Vraj len za tri mesiace dokázal nabrať skoro sedem kilogramov čistej svalovej hmoty, čo sa zdá vzhľadom k jeho predchádzajúcej chatrnej a mierne huspeninovej konštrukcii skoro neuveriteľné. V neposlednom rade tiež musel prejsť náročnou boxerskou prípravou. A musím uznať, že to prinieslo svoje ovocie. Z nevýrazného šulinka, ktorý predtým hrával prevažne v priemerných romantických komédiách, sa stal celkom slušný drsoň. Za zmienku tiež stojí zaujímavosť, že scenár k filmu mal režisér S. Craig Zahler napísaný ešte predtým, ako natočil Krvavý tomahavk, ktorý ma tiež veľmi príjemne prekvapil.
Ostrejšia a krvavejšia motorová pílka z Texasu ako predošlý diel i ako Jigsaw (Leatherface, 2017)
Kožená tvár je ďalším dielikom skladačky vyrvaným tupým nožíkom z ľudskej kože a prišitým do masky na zohyzdenú tvár nekonečného hororového puzzle s tématikou Texaského masakru. Tobe Hooper v roku 1974 vypustil do filmového sveta stále desivú a nadčasovú beštiu a tá dodnes straší divákov v kinách. Raz strachom, inokedy pofidérnou kvalitou. Úplne prvý Texaský masaker motorovou pílou je dnes už legendou a je považovaný za jeden z priekopníckych filmov v gore žánri. Videl som ho pomerne nedávno a potme osamote funguje dodnes. Vďaka kvílivej hudbe, postupne sa stupňujúcej hnusnej brutalite a hlavne uveriteľnosti je to i dnes nápor na nervy. Hlavne pri pomyslení na to, že vychádza zo skutočnej udalosti, kedy bola partička mladých turistov zmasakrovaná degenerovanou rodinou kanibalov. Sériu v roku 2003 oživil producent Michael Bay spolu s Piatkom 13. . Remake Texaského masakru motorovu pílou je celkom zábavný moderný horor, v ktorom dominujú prednosti Jessicy Biel. Nasledoval slabý Počiatok (2006) a úplný odpad s koncovkou TMMP 3D (2013), kde ma najviac zabíjala jeho nebetyčná hlúposť. Vyhnite sa mu oblúkom, akoby vám tvár v ceste ovievala rozvibrovaná čepeľ hrdzavej pílky.
Bohato utkaná sieť medziľudských vzťahov (Veľké malé klamstvá, HBO, 2017)
Jean-Marc Vallée patrí k režisérom, ktorí sa venujú predovšetkým vzťahovým drámam a drámam s dôrazom na silné osobnosti či zaujímavý životopisný príbeh. Mal som preto veľké očakávania a som veľmi rád, že jeho najnovší seriálový prírastok nie je vôbec žiadnym sklamaním. Myslím, že je veľkým šťastím, že sa tohto projektu ujal práve on a tiež, že sa upustilo od pôvodnej myšlienky urobiť z tohto projektu podľa románovej predlohy spisovateľky Liane Moriarty iba celovečerný film.
Pomsta, dobrodružstvo a romantika... (The Last Kingdom, Netflix, 2017)
Hoci sa s historickými filmami či seriálmi v poslednom čase roztrhlo vrece, tak takýto pocit kvalitne odvedenej práce, hlavne čo sa týka vykreslenia dobových reálií, ktoré dbajú i na najmenšie detaily, som mal iba pri niektorých z nich. Seriál The Last Kingdom je práve jeden z takýchto príkladov. Nuž časy zlatej éry Hollywoodu, reprezentovanej v tomto filmovom žánri takými osobnosťami, ako boli napríklad Charlton Heston, Oliver Reed, Raquel Welch alebo Richard Chamberlain, sú žiaľ už nenávratne preč. O to viac poteší, keď sa aj v dnešnej dobe vyskytne niečo, čo aspoň trocha vytŕča z davu priemernosti. Navyše tento seriál ponúka i niečo ako bonus, ktorým je predovšetkým veľká dávka uveriteľnosti a reálnosti, čo tiež padne celkom vhod.
Poslední naděje (Star Wars: Poslední Jediovia, 2017)
Filmová událost roku je tady. Další díl příběhů z předaleké galaxie dorazil a odkrývá další část osudu Rey a celého hnutí Rebelů, kteří se snaží zastavit První řád v jeho vojenském tažení. Od osmého dílu Star Wars se čekaly velké věci, část fanoušků se ovšem po rozpačitém Rogue One: Star Wars Story k novému dílu stavěla trochu podezřívavě. Ze zahraničních projekcí se ovšem až sem dostaly velice kladné ohlasy, srovnávající novinku s legendárním dílem Impérium vrací úder. Čeká na vás opravdu v kině jeden z nejlepších dílů série?
Čo sa stalo Pondelok? (7 sestier, 2017)
Po úspechoch na poli seriálov zabŕdol Netflix i do sveta filmu. Samozrejme, nie je to vysokorozpočtová hollywoodská produkcia so stámiliónovým (v dolároch) rozpočtom, ale dokazuje, že i s menej peniazmi sa dá prekonať aj množstvo drahších filmov. Potrebujete na to ale zopár nevyhnutných ingrediencií. V prvom rade skvelú (kto čítava recenzie na Moviesite, vie, že je mojou najobľúbenejšou) herečku. Noomi Rapace (V utajení) znásobíme siedmimi, takže nemá hlavnú úlohu, ale rovno sedem a bravúrne utiahne celý film. Ďalej pridáme nórskeho režiséra Tommyho Wirkola, ktorý má na svedomí jednu z najlepších zombie komédií Dead Snow 2 (2014) a akčnú šialenosť Janíčko a Marienka: Lovci čarodejníc (2013). To ho činí ideálnym kandidátom na nakrútenie dynamickej akčnej scifi mixnutej s troškou humoru a áčkovým vizuálom, i keď sa natáčalo v Rumunsku za 20 melónov.
Méďa na stopě (Paddington 2, 2017)
Velká Británie nedávno zažila horečku se jménem Paddington. Do tamních kin se totiž dostalo očekávané pokračování tři roky starého rodinného hitu, který vychází z oblíbené dětské knižní předlohy a z populárního televizního seriálu. Nyní se s menším zpožděním film dostává i do nabídky tuzemských kin. A vy byste si jej neměli nechat ujít.
Ďalšie články...
- Horúci ašpirant na Oscara za film roka v zamrznutom bezútešnom Wyomingu. (Wind River, 2017)
- Na hrane zajtrajška o deň viacej (Všetko najhoršie, 2017)
- Liga bídy a průměrnosti (Liga spravedlnosti, 2017)
- Vražedný expres (Vražda v Orient Expresse, 2017)
- Motorová píľka útočí na hnáty divákov už po 8.krát (Jigsaw, 2017)