Prvá časť hernej série Assassin’s Creed vyšla v roku 2007. Hlavným hrdinom bol Desmond Miles, alebo skôr jeho predok z radu assasinov – Altair. O 9 rokov neskôr, dňa 11.5. 2016 bol vypustený prvý trailer na film s rovnakým názvom, Assassin’s Creed. Za 9 rokov si hra dokázala vybudovať pomerne veľkú základňu fanúšikov, hlavne vďaka svojim parkourovým prvkom, ale aj autentickému historickému prostrediu. Ako to vyzerá s jej filmovým spracovaním?
Callum Lynch (Michael Fassbender) sa namiesto popravy za vraždu ocitá v Španielsku, v spoločnosti Abstrego. Pred popravou sa zachránil vďaka Sofii Riffken (Marion Cottilard), ktorá študuje počiatky násilia v ľuďoch. Ocitá sa tak pred zariadením zvaným Animus. Pomocou DNA sa používateľ skrz Animus dokáže vžiť do svojich predkov, môže žiť ich život. Callum je „prenesený“ do svojho predka, španielskeho zabijaka z 16. storočia, Aguilara. Keďže ide o Assassin’s Creed, v renesančnom Španielsku nebudú chýbať ani templári a nič tam nie je také jednoduché, ako sa zdá.
Vo výrobe filmu sa objavuje zopár mien, ktoré nám dávajú celkom veľkú šancu, že Assassin’s Creed nebude len ďalším nepodareným spracovaním počítačovej hry na plátne. Prvou z nich je Michael Fassbender. Môžete ho poznať z Nehanebných bastardov (2009) alebo X-Men: Prvá trieda (2011). Fassbender na projekte pracuje od jeho úplného začiatku (zhruba 4 roky) a vo filme sa objaví v hlavnej úlohe, ako Callum Lynch.
Treba spomenúť aj jeho účinkovanie vo filme Macbeth, lebo práve tu sa stretol s ďalším zaujímavým človekom podieľajúcim sa na filmovom spracovaní Assassin’s Creed. Tou osobou je austrálsky režisér Justin Kurzel. Hoci na svojom konte nemá veľa filmov, svojmu momentálnemu projektu dáva šancu jeho špecifickým prístupom. Rozhodol sa uprednostniť praktické efekty pred tými počítačovo vytvorenými a pri nakrúcaní používať čo najviac skutočné lokality. Aj vďaka tomu budete môcť na plátne vidieť hercov pri skákaní z 30 metrov a letieť vzduchom bez špeciálnych efektov. Sám autor v rozhovore povedal, že na natáčaní Assassin’s Creed majú prítomných tých najlepších parkouristov a freerunnerov z celého sveta.
Poslednou spomenutou osobou bude Adam Arkapaw vo vedení kamery. Je známy svojimi dlhými zábermi napríklad zo seriálu True Detective, kde je jedna šesťminútová scéna točená na jeden záber. Netreba hovoriť, aký môže byť výsledok, keď využijete takéto plynulé zábery v parkoure či akčných sekvenciách.
Aj kvôli Arkapawovi neboli miesta nakrúcania stavané bežným spôsobom. Môže sa stať, že herec vo filme vstúpi z jednej miestnosti do druhej a pritom počas nakrúcania tieto dve izby ani neexistovali v tom istom čase. No kvôli nakrúcaniu Assassin’s Creed bol postavený celý komplex Abstrega. Mohli by ste z cely prejsť cez chodbu až ku miestnosti s Animusom.
Filmy so známou predlohou majú vždy ťažkú úlohu. Musia zaujať rovnako verných fanúšikov ako aj tých, ktorí o predlohe ani nepočuli. Assassin’s Creed sa rozhodol ísť vlastnou príbehovou cestou, v ktorej je roztrúsených veľa easter eggov, odkazujúcich na hry. Kvôli filmovému spracovaniu bol dokonca pozmenený aj pôvodný vzhľad Animusu a namiesto pôvodného herného lôžka tak teda uvidíme prístroj, ktorý je aktívnejší, lepší na herecké prejavy. Nový dizajn sa zapáčil aj Ubisoftu, preto novú verziu Animusu možno zapoja aj do nových častí hernej série.
A na záver jedna výraznejšia zmena. Na rozdiel od hier bude filmový Assassin’s Creed viac sci-fi ako historické fantasy. Kurzel tvrdí, že pomer scén prítomnosti a návratov do minulosti je zhruba 65% ku 35%. Budeme mať teda väčšiu možnosť zoznámiť sa s Callumom Lynchom a trochu menšiu pokochať sa Španielskom zo 16.storočia.
Ste spokojní s vývojom Assassin’s Creed? Alebo si myslíte, že skončí ako väčšina filmov s hernou predlohou?
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!